0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

گوشی سامسونگ A10s Samsung A10s

مدلهای دیگر کالا:

انتخاب لوازم جانبی :

معرفی محصول

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A10s

کمپانی سامسونگ در اوایل سال 2019 تصمیم قطعی درقبال گوشی‌های میان‌رده خود گرفت. سامسونگ با ترکیب خانواده‌های مختلف و جمع آوری آن در قالب یک خانواده به نام برند A خطر بزرگی انجام داد.که به قیمت شکست گوشی‌های میانی بازار توسط سامسونگ  ممکن بود تمام شود، اما خوشبختانه این برند کره ای با موفقیت روبرو شد.بدین صورت که سامسونگ در سال 2019 خانواده A را منسجم‌تر کرد و میان‌رده‌های خود را به بازارهای مختلف از جمله بازار ایران با همین سیاست تحمیل کرد. در نیمه نخست سال 2019، گوشی های این خانواده از A10 آغاز و تا مدل‌های گران‌قیمت‌تر ادامه پیدا کردند. سامسونگ با بررسی هر کدام از این گوشی‌‌ها، یک نسخه اصلاح شده و کامل‌تر را در نیمه دوم سال معرفی کرد. و در پی آن اولین اصلاحیه از ارزان‌ترین گوشی سامسونگ یعنی A10، با نام A10s روانه بازار شد.

گوشی A10s شباهت زیادی از جهات مختلف به گوشی A10 دارد. سامسونگ توانست کاملاً هوشمندانه، با معرفی این برندکمبودهای برند قبلی گوشی A10  را رفع کند.از تفاوت‌هایی که در گوشی A10s در مقایسه با A10 به چشم میخورد استفاده از دوربین دوگانه  اضافه شدن سنسور اثر انگشت پردازنده ای متفاوت وباتری قویتر  است. در ادامه قرار است به بررسی و توضیحات بیشتری گوشی سامسونگ گلکسی A10s بپردازیم و میبینیم چگونه توانسته  این گوشی با قیمتی مابین A10 و A20 حضور موفقی در بازار داشته باشد.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی این گوشی همانند طراحی گلکسی A10 بوده است. حاشیه‌های بسیار کم در اطراف صفحه نمایش با یک بریدگی کوچک در بالای نمایشگر که به نام ناچ معروف بوده و محل قرارگیری دوربین سلفی است، تمام آن چیزی است که از نمای روبه‌روی گوشی مشاهده می‌کنید. بدنه این گوشی کاملا از پلاستیک پوشیده شده و فاقد بدنه شیشه ای یا فلزی میباشد، اما کیفیت ساخت آن مقبول است. مهمترین تفاوت‌های ظاهری این گوشی با A10 در اضافه شدن سنسور اثر انگشت و دوربین دوم به پشت گوشی است که در مورد جزئیات آن در ادامه صحبت خواهیم کرد.

صفحه نمایش گوشی A10s از پنل IPS ساخته شده است. در واقع خبری از پنل سوپرامولد در این گوشی نیست اما جای افتخار است که پنل IPS دقت رنگ و کیفیت بیشتری نسبت به پنل TFT دارد که در بسیاری از گوشی‌های هم‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 720×1520 پیکسل است که نسبت تصویر 19:9 را ایجاد می‌کند. این نسبت تصویر یعنی طول نمایشگر بیشتر از دوبرابر عرض آن است. سایز صفحه نمایش گوشی A10s به صورت دقیق 6.2 اینچ است که 80.7 درصد از نمای جلوی دستگاه را پوشانده است. غلظت صفحه نمایش این گوشی 271 پیکسل در هر اینچ است که برای یک گوشی ارزان‌قیمت عدد مناسبی است. به طور کلی نمایشگر گوشی گلکسی A10s می‌تواند انتظارات را به خوبی برآورده کند. البته انتظاراتی که شما از یک گوشی با این محدوده قیمت دارید!

سخت افزار و نرم افزار

این شرکت تصمیم گرفت برخلاف برند A10که از پردازنده اختصاصی سامسونگ استفاده کرده بود از چیپست توسعه یافته توسط مدیاتک در گوشی A10s استفاده کند. چیپست استفاده شده در این گوشی از نوع MT6762 است که با نام Helio P22 نیز شناخته می‌شود. این چیپست با معماری 12 نانومتری، از هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.0 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. در خصوص این چیپست و تفاوت‌های آن با چیپست اگزینوس 7884 می‌توان به صورت کلی نظر داد. از نظر قدرت پردازنده گوشی A10s تفاوت چندانی با پردازنده A10 ندارد. در واقع این دو گوشی با وجود اینکه از پردازنده‌های متفاوتی بهره می‌برند، اما از نظر قدرت سخت افزاری تفاوت چندانی با هم ندارند.از نظر سخت افزاری،گوشی A20 و نوکیا 3.1 پلاس رقبای اصلی گوشی A10S میباشند.

بخش سخت‎افزاری گوشی A10s دارای یک پردازنده گرافیکی به نام PowerVR GE8320 میباشد.سامسونگ در این گوشی یک انتخاب در نظر گرفته و خبری از تنوع حافظه و رم نیست. تنها مدل موجود از گوشی A10s مجهز به رم 2 گیگابایتی است که برای اجرای سیستم‌عامل و برنامه‌ها عملکرد بدی نخواهد داشت.برای ذخیره سازی اطلاعات این گوشی حافظه داخلی 32 گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین  وجود درگاه کارت حافظه امکان افزایش حافظه را هم بوسیله مموری کارت فراهم می‌کند.کاربر می‌تواند از هر دو سیم کارت و مموری کارت به صورت همزمان استفاده کندچون از نوع هیبریدی نمیباشد. 
 نسخه نرم افزاری این گوشی کاملاً به روز میباشد. اندروید 9.0 پای آخرین نسخه موجود از سیستم عامل گوگل در هنگام معرفی این گوشی بود. سامسونگ این نسخه را با رابط کاربری اختصاصی خود به نام One UI در هم آمیخته است. رابط کاربری One UI به شما کمک می‌کند روی چیزهایی که واقعا برای شما اهمیت دارد، تمرکز کنید. شما می‌توانید از حالت شب برای تجربه راحت‌تر در تاریکی استفاده کنید.


دوربین

 میتوان گفت سامسونگ با معرفی گوشی A10s، کمبودهای گوشی A10  را جبران کرده است. این مورد را از تغییر در سنسور اصلی و اضافه شدن یک سنسور دوم و نیز بهبود دوربین سلفی می‌توان مشاهده نمود. دوربین اصلی گوشی A10s همانند A10 رزولوشن 13 مگاپیکسلی دارد. با این تفاوت که دریچه دیافراگم به f.1.8 تغییر پیدا کرده است. این تغییر یعنی عملکرد دوربین در نور کم بهتر از نسل قبل خواهد بود. دوربین دومی که سامسونگ در این گوشی استفاده کرده از نوع depth sensor است که نقش اصلی آن عمق بخشیدن به تصاویر خواهد بود. با کمک این دوربین، عکس‌های بوکه با دقت بالایی ثبت می‌شود. تصویر بوکه به تصاویری گفته می‌شود که فوکوس بر روی یک سوژه بوده و منظره پشت آن تار می‌شود. این دوربین سنسور 2 مگاپیکسلی دارد که البته رزولوشن چندان در این دوربین نقش مهمی را ایفا نمی‌کند.

دوربین سلفی گوشی A10 رزولوشن 5 مگاپیکسلی داشت که امروزه در گوشی‌های هوشمند به ندرت دیده می‌شود. سامسونگ با تغییر دوربین از 5 به 8 مگاپیکسل، سعی کرد تا این کمبود را هم به این نحو در گوشی A10s جبران کند. کیفیت دوربین سلفی گوشی A10s برای ثبت تصاویر سلفی در شرایط مختلف قابل قبول است. در مورد دوربین فیلم‌برداری گوشی A10s تنها به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که فیلم‌برداری فول اچ دی با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه، نهایت تجربه‌ای است که می‌توانید توسط گلکسی A10s بدست آورید.

 

سایر قابلیت‌ها

افزایش ظرفیت باتری از تفاوتهای دیگر با برندهای قبلیش میباشد. باتری گلکسی A10s با 600 میلی‌آمپر افزایش در مقایسه با A10، به 4000 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. این باتری یعنی ماندگاری بسیار بیشتر برای سامسونگ A10s که می‌تواند نقش مهمی در انتخاب مشتریان داشته باشد. متاسفانه درگاه USB در این گوشی همچنان مثل نسل قبل از نوع میکرو است که شاید جایگزینی آن با USB نوع C می‌توانست شرایط را برای این گوشی بهتر کند.

سامسونگ سعی داشته با دقت بر روی کمبودهای گوشی A10 یک گوشی ارزان‌قیمت اما کاملتری عرضه کند. این مورد را از روی اضافه شدن حسگر اثر انگشت در گوشی A10s می‌توانیم به وضوح مشاهده کنیم. سنسور اثر انگشت در گلکسی A10s در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته و سرعت و دقت خوبی در تشخیص اثر انگشت هم دارد. علاوه بر حسگر اثر انگشت، همچنان امکان بازگشایی قفل بوسیله تشخیص چهره نیز در این گوشی وجود دارد. این قابلیت توسط دوربین سلفی دستگاه انجام می‌شود که با توجه به رزولوشن بالاتر دوربین، انتظار عملکرد بهتر برنامه احراز هویت گوشی A10s در مقایسه با نسل قبل وجود دارد.

به طور کلی گوشی A10s حد واسط بین گوشی A10 و A20 است که می‌تواند خلاء موجود در این بخش از بازار گوشی‌های سامسونگ را جبران کند.در گوشی A10s سعی شد کمبودهای که در برند A10 وجود داشته رفع شودتا انتخاب بین گوشی A10 و A10s چندان دشوار نباشد. 

  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • عرضه
    وضعیت
    موجود در بازار
    گارانتی
    گوشی با گارانتی 18 ماهه شرکتی و تضمین ریجستری
    نمایشگر
    نوع
    IPS LCD لمس خازنی,16 میلیون رنگ
    اندازه
    6.2 اینچ
    رزولوشن
    720 در 1520 پیکسل
    بدنه
    ابعاد بدنه
    156.9*75.8*7.8 میلی متر
    سیم کارت
    تک سیم کارت یا دو سیم کارت نانو سیم, همزمان یکی فعال
    وزن
    168گرم
    ساختار بدنه
    جلو شیشه ای،پشت پلاستیکی،فریم پلاستیکی
    پلتفرم
    سیستم عامل
    اندروید9 پای
    نوع تراشه
    Mediatek MT6762 Helio P22 (دوازده نانومتری)
    پردازنده مرکزی
    8 هسته ای
    پردازنده گرافیکی
    PowerVR GE8320
    حافظه
    مقادیر حافظه و ram
    32 گیگابایت با2 گیگابایت رم،32 گیگابایت با 3 گیگابایت رم
    مقدار حافظه
    32گیگابایت
    دوربین
    اصلی
    13 مگاپیکسل،2 مگاپیکسل
    سلفی
    8مگاپیکسل
    قابلیت
    پانوراما،HDR،فلش LED
    فیلم برداری
    1080p
    صدا
    جک 3.5 میلی متری
    دارد
    باتری
    ظرفیت باتری
    4000mah
    سرعت شارژ
    شارژ سریع 15 وات
    قابلیت ها
    حسگرها
    حسگر اثر انگشت،سنسور مجاورت،شتاب سنج
    اتصالات
    بلوتوث
    5.0، A2DP، LE
    GPS
    دارد،به همراهA-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
    شبکه بیسیم
    Wi-Fi 802.11، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
    متفرقه
    رنگ بندی
    آبی, سبز, قرمز, مشکی
  • ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
محصولات مشابه